Ogromną listopadową atrakcją była wycieczka terenowa po Gminie Alwernia.

   

Szukaliśmy z uczniami elementów geometrii przestrzennej w naszym otoczeniu. W tym celu dobrze przyjrzeliśmy się kapliczkom w Regulicach, na Nieporazie na Skowronku i w Alwerni, kościołom w Okleśnej oraz w Alwerni, kopułom RMF FM oraz budynkom, zbiornikom i urządzeniom na terenie Zakładów Chemicznych Alwernia. Mówiliśmy o ich wielkości, kształtach, latach powstania (przypomnieliśmy sobie nawet, jak odczytać który to wiek). Liczyliśmy, jak długo poszczególne obiekty budowano i od jak dawna istnieją. Udało nam się zauważyć wiele figur i brył w otaczającej nas rzeczywistości. Podczas wizyty na terenie Zakładów Chemicznych uzyskaliśmy informacje do czego służą tzw. silosy (budowle przeznaczone do tymczasowego składowania materiałów sypkich). Później porównywaliśmy ich objętość. Na zakończenie wycieczki uczniowie sprawdzali swoją sprawność dotyczącą liczenia i łączenia poszczególnych liczb. Dzięki połączeniu odpowiednich punktów wyłoniły się na kartkach uczniów kształty znanych budowli. Dzieci przygotowały kolejne materiały na matematyczną gazetkę ścienną pt. „Ciekawostki matematyczne” sprawnie przy tym korzystając z dostępu do internetu oraz literatury matematycznej zaproponowanej przez nauczycieli.

Z racji dużego zainteresowania uczniów odbyły się kolejne warsztaty dotyczące brył przestrzennych. Uczniowie przypomnieli sobie ich budowę, porównywali wielkość, rodzaje siatek, poszukiwali odzwierciedlenia brył w otaczającej nas rzeczywistości.

Ponadto w miesiącu listopadzie uczniowie przygotowywali inscenizację „Ważne figury”, którą przedstawią swoim kolegom i koleżankom w grudniu podczas podsumowania projektu. Dopracowano scenariusz, ćwiczono grę aktorską i przygotowywano rekwizyty. 29 listopada odbył się konkurs pt. „Mistrz Tabliczki Mnożenia”.

Były to działania w ramach projektu dofinansowanego przez fundację mBank.